Bosberga (17.06.2018)  3

Bosbergheia Nord (537m) 17.06.2018 14:24
Visits of other PBEs Tømmerdalen Parkering (292m) 17.06.2018 11:36
Elgsethytta (445m) 17.06.2018 13:03

Vanligvis møter vi mye folk ute i bymarka.
Denne gangen traff vi ikke på noen og vi lurte på hvorfor...
I nøyaktig 4 minutter lurte vi på dette..
Akkurat nok tid til at fluene oppdaget oss. Og det var mange av dem, generasjoner mente Randi turkameraten vår idag. Alle som ikke var helt flygedyktige satte seg på ryggen min. Der var det fluebarnehage.
Det var klart som dagen hvorfor folk holdt seg unna.
Men det stoppet ikke en løsningsorientert Fosning. En stor bjørkekvist fungerte som hestehale og holdt fluekamikaze pilotene unna intimsonen i sikkert sekunder av gangen.
Følte etterhvert at en senebetennelse kom snikene... men det var det verdt der og da..

Turen foregikk først på en skogsvei før vi gikk ut i terrenget... til fluene..

Selv om det var tørt, også på myrene, traff vi på denne karen.. Ikke noe ønske om å bli med på tur her nei..

Eneste muligheten til å slippe unna gresshoppesvermen av fluer i noen dyrebare minutter, var å stikke innom Elgsethytta for litt kaldt drikke med nogo attåt..
Av en eller annen grunn var det fyr på peisen, selv om det var 18 varmegrader ute.. hmmm..

Etter det var vi raskt over tregrensa og med litt motvind var fluene borte . . Det føltes aldeles himmelsk.. Her ser vi Bosbergheia med varder på alle topper..

Damene tok en mer direkte rute til nordtoppen og har nok tenkt å komme dit først..

Det ble de blå for, med kun 2 meters margin rakk jeg det først... SEFF som onga sier.. Flagget satt fast i varden.. Takk for turen..

På turen tilbake gikk vi over mer åpne områder istedenfor bare i tette skogen. Og med litt mere erfaring i saunapisking var ikke fluene så innpåslitne heller. Blir nok smertestillende på armmusklene ikveld...