Åssiden i Drammen til Vikersund over Hovlandsfjell (16.06.2018)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Start point Aronsløkka (80m)
Endpoint Vikersund (67m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Hovlandsfjellet (675m) 16.06.2018
Visits of other PBEs Solvang ved Garsjø (390m) 16.06.2018
Tverken (455m) 16.06.2018

Startet hjemmefra ca kl 8:30 med mål om å gå til Vikersund over Hovlandsfjell. Fikk følge av Øyvind fra Tverken og derfra gikk vi over Goliaten, forbi Solvang og Lelangen og så til demningen på Glitre. Derfra gir turen seg selv over Hovlandsfjell og raskeste vei ned til Vikersund hvor vi rakk siste buss kl.19:10 med 20 minutters margin.

Traff to hyggelige mennesker på turen som også var på langtur: En elsyklist ved Glitre med noe lavt batterinivå som hadde tatt turen fra Drammen. Hun lurte på enkleste vei tilbake til Drammen. En polakk med stor sekk var på langtur gjennom Drammensmarka fra Vikersund til Drammen. Han hadde tatt turen over Heståsfjell og Hovlandsfjell og planla en overnatting underveis.