Slettegga, Austefjellet og Hausdalshorga (16.06.2018)

Written by geirmy (Geir Myklebust) GSM

Hausdalshorga (784m) 16.06.2018 11:46
Visits of other PBEs Bontveit parkering (305m) 16.06.2018 09:51
Dyrdalsvatnet (435m) 16.06.2018 12:22

I dag ble det Dyrdalen rundt. Jeg parkerte ved Bontveit og fulgte veien et stykke, før det ble sti. En avstikker til Tverrmeisa ble det også. Jeg løp litt langt før jeg dreide mot toppen. Deretter bar det oppover mot Slettegga. Utsikten ble bare bedre og bedre på denne turen. Videre bortover mot Austefjellet var det en del sauer. Fra Austefjellet går det sti sørover mot Hausdalshorga. Det var herlig å løpe her oppe, med super utsikt. Etter nedstigningen fra Hausdalshorga fulgte jeg sti og vei tilbake til Bontveit, etter en tur bortom Dyrdalsvatnet. Dette var en veldig fin runde på gode stier.

Fra Tverrmeisa mot nordvest. Haukelandsvatnet nærmest. Indre Arna i bakgrunnen.
Fra Tverrmeisa mot Slettegga.
Fra Slettegga mot nord.
Rundt Dyrdalen var det en god del sauer.
Fra Austefjellet mot vest. Mastene på Ulriken og Rundemanen skimtes i bakgrunnen.
Fra Austefjellet mot nordvest. Masten på Rundemanen helt til venstre.
På vei fra Austefjellet. Hausdalshorga i midten. Dyrdalsvatnet til høyre.
Fra Hausdalshorga mot sørvest.