Snaufjellet (08.06.2018)  3

Written by lebergsfjellet (Martin Ekornes Søvik) GSM

Start point Nord for Rekdalssetra (220m)
Endpoint Nord for Rekdalssetra (220m)
Ascents Snaufjellet (479m) 08.06.2018 13:00

Været ble dårligere enn forventet, hvilket gjorde at planene om tur til Remmemstind (1090moh) og Ytstetind (1162moh) ble skrinlagt. Vi (jeg og Johannes) bestemte oss da for å bestige Snaufjellet (479moh) i stedet.

Vi tok av like før Rekdalssætra, og parkerte ved denne enslige hytta (ca 220moh)

Følg denne dalen østover mot Gjellstein. Gå så oppover mot venstre på et passende tidspunkt. Dessverre ingen god sti mot denne toppen. Det var en del stier i øst-vest-retning (grunnet orientering, ser det ut til), men ingen som gikk direkte mot toppen. Vi siktet oss inn mot en hytte vi visste låg et stykke nordover i fjellsiden

... Den fant vi brått!

Landskapet åpner seg i det man nærmer seg toppen

Utsikt mot Romsdalsfjorden, Furland og fjellet Skåla (Moldes kommunetopp). Vi brukte ca. 48 minutter til toppen

Utsikt mot Rekdalssætra og Grøtfjellet (737moh)

Utsikt mot området vi gikk i dagen før. Hestenebba (758moh) til høyre og Urfjellet (757moh) til venstre