Rundtur til Veslesmeden, Storsmeden Nord og Storsmeden (09.06.2018)  6

Written by OPetter

Start point Rondvassbu (1,173m)
Endpoint Rondvassbu (1,173m)
Ascents Storsmeden (2,016m) 09.06.2018
Storsmeden Nord (2,001m) 09.06.2018
Veslesmeden (2,015m) 09.06.2018
Visits of other PBEs Rondvassbu (1,173m) 09.06.2018

Rundtur til Veslesmeden, Storsmeden Nord og Storsmeden.

Definitivt min beste helgetur til fjells noen gang, en helt fantastiske tur.
Rondvassbu var stengt og det var særdeles få folk å treffe til fjells.

Våknet opp til en helt nydelig dag, spiste frokost og fylte drikkeblæra fra Rondvatnet, pakket dagstursekken med snadder og dro av sted i rolig og behagelig tempo.
Var veldig tørt i fjellet og ingen snø på toppene som kunne skape utfordringer.

Enkelt opp hele veien til Veslesmeden, men mer utfordrende til Storsmedene.
Fine tak og er du vant til litt klyving så går dette bra. Turen til Storsmedene er mer utfordrende enn Besseggen(bare for å sammenligne klyvingen med noe).

Jeg anbefaler at det gås mot klokka hvis du skal ta denne runden, da for å slippe klyvingen ned fra Storsmedene, jeg kan se for meg at det er mer utfordrende enn oppover.
Turen bør utvides så du tar med deg Trolltinden hvis du samler 2k topper, blir langt å gå en annen gang for å ta denne toppen(så jeg må opp igjen).
Bruk tid på veivalg mot Storsmedene!

Teltplass ved Rondvassbu
Veslesmeden
Storsmeden
Tilbakeblikk på en fantastisk fin tur

Tom for strøm før Rondvassbu...