Lang grusvei til Kaktjernberget (10.06.2018)

Written by evatopp

Ascents Kaktjernsberget (583m) 10.06.2018
Visits of other PBEs Rotnesjøen nord parkering (279m) 10.06.2018

Helgeraid til Midtre Hedmark. Dag 1: Løten, Elverum, Trysil og Våler. Overnatting på Flisberget som eies av Finnskogen Turistforening. Dag 2: Åsnes og Grue.

Topp 6: Kaktjernberget i Grue.

Fra Elgklinten (topp 5) var det 45 min å kjøre til Rotnesjøen parkering. Vi kjørte igjen på Google og det var ikke noen bompenger der vi kjørte. Vi tok av til Hof Finnskogen like etter Velta, og fulgte veien på vestsiden av vassdraget til parkeringen. Bommen ved Rotnesjøen var lukket og vi parkerte i første veikryss etter å ha krysset brua over Rotnesjøen, litt nedenfor bommen. Første delen av turen gikk vi på en delvis igjengrodd skogsbilvei som var lett å følge. Den er avmerket som vei på kartet. Du finner den ved å ta første vei til venstre (nord) etterå ha krysset Rotnesjøen. Etter 150 m går det et svakt veispor til høyre. Deretter er bare å gå på til Revtjernet. Der er det en liten lomme litt forbi tjernet der vi gikk rett opp ca 200 meter. GPSen var død og vi vasset litt rundt i lyngen før vi ble enige om at punktet var nådd.

Deretter tilbake til bilen og deretter Namnå for vann og is, 30 grader og solsteik.