På Finnskogleden til Kjølberget (09.06.2018)

Written by evatopp

Start point Kjølberget parkeringslomme (600m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Kjølberget (704m) 09.06.2018
Visits of other PBEs Kjølberget parkeringslomme (600m) 09.06.2018

Helgeraid til Midtre Hedmark. Dag 1: Løten, Elverum, Trysil og Våler. Overnatting på Flisberget som eies av Finnskogen Turistforening. Dag 2: Åsnes og Grue.

Topp 4: Kjølberget i Våler

Fra Tverrfjellet bar det sørover til Våler. Vi kjørte via Elverum til Midtskogberget ved sørenden av Osen der vi tok av mot sør på vei 208 mot Lutnes. Deretter skogsbilvei skiltet til Høljesjøen. Bomvei kr 60 der du bestiller faktura. Vi fulgte Google og parkerte fint i parkeringslommen der Finnskogleden krysser veien. Skiltet med leden står nord for vegen. Vi fulgte merket løype til topps. Ikke så mye brukt denne stien men grei merking. Tørr myr pga tørken.

Topp uten utsikt
For våte dager er dette bra.

Etter dette 45 min til Flisberget turisthytte. Her kjørte vi på kartveyyerson Google lagde store omveier. Straka vegen funka. Et stykke var det litt vegetasjon i veien, men ikke noe problem.