Topptrimmen i Gausdal - tre topper (10.06.2018)

Written by anneg GSM

Ascents Djuptjernkampen (1,325m) 10.06.2018
Ormtjernkampen (1,128m) 10.06.2018
Skjervungfjellet (1,098m) 10.06.2018
Solskiva (1,184m) 10.06.2018
Visits of other PBEs Ormtjønnsetra parkeringslomme (845m) 10.06.2018
Kjørte til Tronhus og parkerte. Herfra gikk jeg og Trym på fint råk til Djuptjernkampen. Varmt for oss begge opp bakkene til toppen, så det smakte med medbrakt vann. Turen tilbake gikk over Solskiva.
På Djuptjønnskampen
Utsikt fra Djuptjønnskampen.
På Solskiva
Djuptjønnskampen fra Solskiva
Kjørte så til Ormtjernsetra. Gikk det bratte råket opp, og ned på baksida, slik at det ble en rundtur. På toppen hørte vi torden i det fjerne, den kom nærmere og ble ganske høylytt før vi nådde bilen.
Ormtjernskampen
Dokkampen
På tur ned fra Ormtjernskampen
Kjørte nedom Holsbrua og fyllte vann på flaskene våre, før vi kjørte og parkerte ved Røde Kors hytta ovenfor Spåtind hotellet. Gikk fint råk opp på Skjervungfjellet, stempla topptrimkortet for tredje gang i dag, og signerte i turboka. Tordenskrallene smalt fra innved Røssjøkollan, og det kom noen regndråper, så det ble et kort opphold på toppen. På tur ned kom sola tilbake.
Skjervungfjellet
På tur ned fra Skjervungfjellet
Regnbyger i det fjerne. På tur ned fra Skjervungfjellet

Ble tre fine turer, regnbygene vi så rundt oss unngikk vi, og tordenbygene var vi og på god avstand fra selv om det smalt fælt noen ganger.