Lise i 500 (09.06.2018)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Start point Skøra (334m)
Ascents Lotsbergnibba (817m) 09.06.2018 13:47
Austre Lotsbergnibba (890m) 09.06.2018 15:07
Visits of other PBEs Lotsbergstøylen (390m) 09.06.2018 16:17

Hadde egentlig andre turplaner for dagen, og hadde kommet meg i butikken for å kjøpe med meg proviant. Da fikk jeg en SMS fra Lise som lurte på om jeg ville være med på hennes 500 tur til Lotsbergnibba. Jeg kunne ikke la en slik anledning gå fra meg, så jeg takket ja til tilbudet. Heldigvis skulle Vinjar også være med på turen, så tempoet ble ikke avskrekkende. Det var lite med vind oppover, og selv med lavt tempo løste jeg svetten ganske fort. Det ble etterhvert en sverm med fluer som slo følge med oss på vei oppover mot varden. Jeg hadde kjøpt med meg en magnumflaske med sprudlevann, for å feire jubilanten. Siden det var så mange fluer og etterhvert blodtørstige klegg som ville være med på feiringen, ble festen forholdsvis kortvarig. Våre følgesvenner fulgte oss trofast helle veien tilbake.
Vi var egentlig ganske godt fornøyd med turen, selv om vi godt kunne klart oss uten noen av turdeltagerne.

Missing title

Written by ligroenb 09.06.2018 21:20

Tusen takk for følget og sprudlende læskedrikk på toppen !! Tror Vinjar syntes det var storveis å ha deg med og selvfølgelig jeg også :-)

Sv:

Written by Bastolen 09.06.2018 21:37

Takk i like måte!

Alltid like kjekt å være på tur med deg/dere :-)