Geitekollen (06.06.2018)

Ascents Geitekollen (412m) 06.06.2018 09:20
Vestre Skrehelle (536m) 06.06.2018 10:11
Visits of other PBEs Vestre Skrehelle utsiktspunkt (494m) 06.06.2018 10:02

En tur i Skrehelleområdet fra nytt utgangspunkt, Modammen. Gikk opp traktorvei/grusvei (Venstøptjennvegen) for så å ta av på lite brukt sti opp til Levorstjenn. Derfra opp til Geitekollen. Ikke all verdens utsikt der, men noen glimt.

Derfra var planen å følge en sti mot Olaugtjenn og Kaperkollen nord for Olaugtjennkollen, men stien jeg fulgte førte opp mot Nordre Skrehelle, noe jeg oppdaget litt seint. Så da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne fortsette. Stort sett grei sti å følge selv om den ikke er merket eller noe særlig brukt. Flott utsikt som alltid på Nordre.

På kartet var det merket av en sti ned på nordsiden av Olaugtjenn, men jeg kom ut for noen bratte heng så jeg tok ikke sjansen på å fortsette der. Gikk derfor tilbake og rundt Olaugtjenn på sørsiden langs vanlig merket sti. Fulgte så blåmerket sti til Venstøptjenn. Denne kan ikke ha vært mye brukt de siste åra, da det her var fryktelig mye kratt og overgrodd sti. Løp resten av vegen fra jeg kom ned på Venstøptjennvegen og helt ned.

Utsikt fra Geitekollen mot nord, motorsportsenteret på Flittig tydelig foran Mofjella.

Utsikt over Olaugtjenn fra nord.