Otrefjellet (04.06.2018)  4

Written by lebergsfjellet (Martin Ekornes Søvik) GSM

Start point Vatne p-plass (130m)
Endpoint Vatne p-plass (130m)
Ascents Otrefjellet (626m) 04.06.2018
Visits of other PBEs Vatne p-plass (130m) 04.06.2018

Vi hadde i utgangspunktet planer om en telttur ved Molladalsvatnet (773) i Ørsta kommune. Ettersom det er totalt bålforbud for tiden, og at dette inkluderer primus (muligheten for et varmt måltid), bestemte vi oss for å ta en dagstur. Vi planlagte Lauparen (1434), et fjell Ingvild aldri hadde besteget. Dessverre var ikke værgudene med oss denne gangen, og vi bestemte oss for en kortere tur for å slippe unna tåken. Alle topper over 800moh var tåkelagte denne formiddagen.

Det ble en fin tur, til tross for 13 grader og vind. Vi brukte ca. 70 minutter opp, og 50 minutter ned igjen.

Her har vi fulgt grusveien opp til Ulvestadsætra ved 320moh, og litt forbi denne sætra. Det går en tydelig merking til høyre like før man kommer til Ulestadvatnet (376).

Her har vi begynt oppover lia mot toppryggen. Denne lia var noe slakkere enn forventet.

Fin utsikt bakover mot Vatne. Sula (Sulafjellet) i bakgrunnen.

Bare 10 minutter og noen få titals høydemetre til toppen!

Selfie med Vestrefjorden og Midøya i bakgrunnen.

Selfie med Harams kommunetopp i bakgrunnen: Blåskjerdingen sett fra vest.