Trengereidhotten og Krånipa! (02.06.2018)  6

Trengereidhotten (577m) 02.06.2018 10:52
Visits of other PBEs Gullbotn p-plass (245m) 02.06.2018 10:07

Trengereidhotten

Toppen av Trengereidhotten - Klager ikke på dette!

Det fantastiske været nå om dagen må bare benyttes. Planen var å ta en tur til Trengereidhotten og deretter Krånipa ved Skulstad.

Parkerte ved Gullbotn og la i vei mot "hotten", løp nok litt vel langt før jeg tok av nordover mot selve toppen, retur sporet mitt er nok raskere. Nådde toppen etter gode 40 minutter - en skikkelig drømmeutsikt fra denne litt mindre kjente fjelltoppen.

Måtte teste selvutløseren
Lasportiva Akasha kan anbefales til litt lengre løpeturer!

Etter en fotopause bar det ned igjen til Gullbotn. Kjørte så opp til Skulstad for å ta fatt på Krånipa. Men begynte å kjenne den steikende varmen.

Start date 02.06.2018 10:06
End date 02.06.2018 11:57

Krånipa

Parkerte et stykke nedenfor demningen ved Skulstadvatnet, gikk opp grusveien til demningen og gikk deretter et stykke langs traktorveien på sørsiden av vannet, før jeg brakk av i retning nordeggen - fulgte denne helt opp. Var oppe ved toppen etter ca 35 minutter - svetten silte!!

Grei utsikt også her - men ikke like fin utsikt som fra Trengereidhotta !

Fikke veldig lyst til å avslutte denne dagen med en dukkert i Skulstadvatnet - og når jeg får lyst til noe slikt mååååå det være skikkelig varmt - og det var det!!

Fy søren det var herlig med et bad !