202 TrønderRock: Verran (01.06.2018)  5

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Holden (309m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Kinnkjerklumpen (543m) 01.06.2018 15:38
Sandvassheia (655m) 01.06.2018 16:32

Da var det ny kommunetoppsesong! Rekordsen start pga sykdom i mai. Hadde tatt meg en ukes ferie første uka i juni kun med mål om nye kommunetopper i Trøndelag. Rett før avreise fikk jeg hyggelig melding fra medsamler Jan om at han ville være i området på samme tid.

Landet på Værnes på morgenen 1.juni. Hadde bestilt leiebil for enkelt å kunne ta meg rundt. Møtte Jan på tettstedet Åsen nord for Stjørdal og vi var på forhånd enige om å starte med Inderøy. Her fikk vi en bråstopp fordi den mye omtalte bommen var nede. Siden det var ganske langt inn til Kilabukta kjørte vi videre til nr.2 Verran. Det var like greit at Sandvassheia ble denne dagens eneste for det ble sent nok som det ble. Turen til Verrans kommunetopp gikk opp på sti via Kinnkjerklumpen og senere langs en ganske drøy rygg uten sti. Retur samme vei.