Endelig i Jotunheimen igjen! Nordre Brurskardknappen på Flya (31.05.2018)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Nordre Brurskardknappen (1,464m) 31.05.2018 16:11
Visits of other PBEs Parkering Heimdalsmunnen (1,170m) 31.05.2018 15:08

Vi sjekket ut campingvogna før sommeren, og siden jeg var den syke i familien, fikk jeg velge turmålet: Selvsagt ble det Valdresflya, nå som kreftene mine begynner å vende tilbake, og jeg klarer å gå småturer igjen. Det var utrolig godt å være i Jotunheimen igjen!!! Og for et vær og for en VARME! Vi målte 22-23 varmegrader tidlig ettermiddag ved parkeringa på Heimdalsmunnen, der flere bobiler allerede var på plass for kvelden.

For et gledelig gjensyn med Jotunheimen!
Sommersjekk av vogna; dagstur til Valdresflya i MAKSvær.

Jeg tok sykkelen til stistart for den sørligste av de to stiene opp mot Brurskardtjønnet, og fulgte så denne oppover. Det rant en del vann i stien, og våtere ble det da jeg satte kursen mot toppen, som ellers var lettgått og fin:

Noe mygg bet underveis, og vitner om sommer i høyfjellet allerede. Utsikten var svært god fra denne toppen; video:

Knutshø tok seg fint ut, og jeg var høytidsstemt, og mintes Vinjes ord: "No ser eg atter slike fjell og dalar!"

Tok noenlunde samme ruta tilbake, og klasket noen flere mygg...