Skrommelnebba (31.05.2018)  4

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Ryssdalen p-lomme. (491m)
Ascents Nordre Skrommelnebba (1,364m) 31.05.2018 11:56
Skrommelnebba (1,548m) 31.05.2018 12:49
Midtre Skrommelnebba (1,506m) 31.05.2018 13:28
Visits of other PBEs Ryssdalen p-lomme (480m) 31.05.2018 08:26
NORGES 1000 STØRSTE FJELL MÅLT I PF.
Planen var å gå på Ryssdalsnebba. Først ble jeg stoppet av ei snøfonn over vegen! Kunne ellers kjørt to kilometer lenger. Snøsmelting hadde ført til mye vann i Jordalselva, prøvde å komme meg tørrskodd over uten å lykkes. Hadde også ett fall i elva uten å bli særlig våt, men litt skrubbsår.
Mistet motivasjonen etter å ha brukt mye tid på det her. Så det var StikkUt skilt. Tenkte at jeg kunne ta den posten og reise hjem. Noen post var det ikke, gammel fra 2016! Satt og slappet av ved Ryssdalsvatnet og kikket på Skrommelnebba, mangler jo den.
Bestemte meg for å bryte meg gjennom bjørkekratt og vier. Heldigvis var det litt svalende vind for sola varma godt. Til å begynne med var det greit bortover ryggen. Etterhvert ble rimelig mye steinur, tildels grov. Meget bra utsikt og helt vindstille.Tok raskeste vei ned. Fin tid nå som fjellfloraen begynner å blomstre for fullt, små men vakre blomster.
På kvelden ringte boven og kunne fortelle at han satt på Skrommelnebba! Han er ikke akkurat nærmeste nabo. Hadde jo vært artig om vi møttes på toppen for han kom opp fra en annen kant.