Omsdalsåsen (24.11.2011)

Utgangspunkt: Kokkersvoll.
Turtid: 1time og 45 min.

Fra toppunktet

For å få en liten runde på turen valgte jeg å gå opp fra østsiden av toppen, opp en trang uveisom kløft. Ikke den enkleste veien:) Oppe på toppen gikk jeg først opp på det sydligste toppunktet hvor den fineste utsikten er. Herfra er det kort vei over til den mellomste toppen som også er det høyeste punktet på åsryggen. Bare bolten og festene igjen etter det gamle trig.punket på toppen her. Det går et gammelt traktorspor helt opp til det høyeste punktet fra sydvest. Fulgte denne ned og returnerte videre mot utgangspunktet langs foten av åsen. En spennende liten topp med mye fin utsikt.

Fra utsikten på søndre punkt

Vekker minner

Written by mortenh 26.11.2011 21:58

Turen din vekker minner fra vår egen stabbetur ditopp i jula. Artig uveisomt terreng opp. Husker vi kløv over elggjerdet og gikk ganske beint på. Husker utsikten godt og det at vi også endte opp med å finne den mye enklere traktorstien som vi fulgte ned igjen. Skal Porsgrunn til pers nå eller?

Sv: Vekker minner

Written by Roger 27.11.2011 20:15

Ja, Porsgrunn skal til pers:) Mye artig terreng og herlige utsiktspunkt over mye fint fjordlandskap. I likhet med nabokommunene har jeg vært en del i Porsgrunn, både høyt og lavt, så flere av toppene på samlelisten pf 100 hadde jeg allerede inne. I skrivende stund står det igjen to topper i Porsgrunn. Den ene er Barlindåsen som jeg har store forventninger til da toppen later til å ligge godt an for super utsikt. Har lest om din strabasiøse, kalde og våte førstegangserfaring av toppen, så jeg vet litt om hva jeg ikke bør gjøre:)