Myrehogget- Øvre Eiker, 265/404 (29.05.2018)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Myrehogget (707m) 29.05.2018
Visits of other PBEs Midtstua Parkering (303m) 29.05.2018

Kjørte FV 62 nordover til Burud der vi tok av til venstre skiltet blant annet skytebane og veddeløpsbane/travbane. Fulgte denne veien (Myreveien) langt innover, rett frem i krysset med stensetveien (og veien skifter navn til Rakkestadseterveien) kom etterhvert til betaling for bomvei, 40 kr i kæsj. Passerte travbanen og skytebanen til vi kom til ett T-kryss der vi holdt til høyre. Kjørte ett lite stykke før vi tok til høyre over ei bro og så var det bare noen hundre meter før vi kom til Midtstua Parkering. Her starter blåmerket rute til Myrehogget som var lett å følge om enn litt myrete noen steder. Skiltet mot Myrehogget i alle stikryss. Veldig fint oppe ved hoggtjern, fristet med ett bad i varmen, men siden jeg skulle videre med tog til Porsgrunn i kveld så tok vi oss ikke tid til det. like etter Hoggtjern kom vi til det vanskeligeste partiet på løypa der det er satt opp trestige og rekkverk noen steder. Ingen problem å komme seg opp og frem her, godt tilrettelagt. Overraskende god utsikt fra toppen, stor varde og postkasse med bok. Hadde en liten pause her før vi gikk samme vei tilbake. Brukte 1t15 min til toppen og 2,5 time totalt på turen. Ingrid var med.

Hoggtjern
Vi kom oss greit opp stigen :)