Sprovstind (28.05.2018)  5

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Ørskog skisenter (290m)
Ascents Sandtinden (1,069m) 28.05.2018 17:50
Sprovstinden (1,194m) 28.05.2018 18:26
Visits of other PBEs Ørskogfjellet skisenter parkering (320m) 28.05.2018 15:59
NORGES 1000 STØRSTE FJELL MÅLT I PF.
Kom til Ørskogfjellet kl 1530. For tidlig å legge seg til for natta. Da hadde jeg to valg ,enten reise hjem eller ta dagens tredje stortopp. Været var jo så flott at jeg ville ihvertfall prøve. Steikende varmt opp slalombakken. Hadde forestilt meg at det ble mye gåing i steinur. Overraskende nok var det sti og ubetydelig ur som måtte forseres. Bratt var det og stien gikk mer eller mindre rett opp så det ble tungt nok. Lettgått fra Sandtinden og til Sprovstinden. Dermed var min tiende stortopp innkassert på denne turen. Veldig godt fornøyd med det. Ting tyder på at formen har blitt bra i løpet av disse dagene. Kneknuserbakke ned fra Sandtinden. Så var det bare verste etappen igjen, kjøreturen hjem. Greide på et eller annet merkelig vis å holde meg våken og kom hjem en dag før planlagt. Ble belønnet med en fantastisk flott solnedgang på Røkkum.

Trolltinden og Ystetind.

Fortsatt en del snø igjen. Skal ikke prøve meg på noen navn på toppene. For ukjent her, tar gjerne imot tips.