To klassikere i Trollstigen: Alnestinden og Finnan (18.05.2018)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Strupen p-lomme (750m)
Endpoint Strupen p-lomme (750m)
Ascents Alnestinden (1,663m) 18.05.2018
Finnan (1,786m) 18.05.2018
Visits of other PBEs Strupen p-lomme (750m) 18.05.2018

Vårklassikeren på Trollstigen skuffet ikke hverken når det gjaldt føre eller vær. Startet turen i lag med Kirsti, Guri Anne og Egil i strålende sol så det tok ikke lange tiden før det ene plagget etter det andre havnet i sekken. Vi tok oss god tid og pratet om løst og fast, bare koste oss opp bakkene. Når vi var kommet til salen mellom Finnan og Alnestinden kom Gunn (TopGun)i full fart med sin datter Nora like bak, på de to var det full guffe... Ryggen opp til Finnan her måtte ski litt av og på. Lang pause på toppen, her tok vi farvell med Guri Anne for hun ville renne ned renna og ned på breen pga. hun hadde vært på Alnestinden to ganger før denne sessongen. Vi tre andre kjørte ned til bandet igjen, men her fant Kirsti ut at hun hadde glemt fellene sine på Finnan så hun returnerte dit. Jeg og Egil tok fatt på den litt kvasse ryggen opp til Alnestinden. Her oppe ble vi lenge og fikk tatt en hyggelig prat med Gunn og Nora. Greit føre ned til bilen.

Surnadalsekspressen
Kirsti
Bispen
Guri Anne
Egil
På tur opp ryggen til Finnan.
Guri Anne, Kirsti og Egil på  Finnan.
Guri Anne, Kirsti og Egil på Finnan.
Kirsti
Guri Anne
 Ryggen opp mot Alnestinden.
Hyggelig å treffe kjentfolk som stråler om kapp med sola...