Vardeåsen Askim (27.05.2018)

Ascents Vardeåsen (tårnet) (234m) 27.05.2018 17:38
Vardeåsen (235m) 27.05.2018 17:43
Visits of other PBEs Askim (120m) 27.05.2018 17:23
Etter trivelig tur til Linnekleppen kjøring til Askim med tanke på besøk til kommunetoppen; Vardeåsen. Rotet litt med å finne veien til parkeringen like nedenfor Skansehytta, og tapte noe tid på dette. Åpen bom nedenfor Skansehytta, men skilt med tekst som tydet på eksklusivitet i forhold til hvem som kunne kjøre opp til hytta. Uansett bare noen få hundre meter å rusle opp til Skansehytta, og videre i nordøstlig retning mot Vardeåsen, tildels litt opp og ned. Klatret opp i branntårnet, som faktisk svaiet litt. Skilt som advarte om mer enn 10 personer om gangen i tårnet var således trolig helt på sin plass..
Branntårn SV for høyeste punkt

Videre nordover for å lokalisere høyeste punkt, som jeg fant etter litt leting; markert med noen steiner i blåbærlyngen blant trestammene...
Vardeåsen; ikke blant det mest ruvende kommunetopper