Nesna (27.05.2018)  5

Written by Tom3041 (Tom Benonisen) GSM

Ascents Fransvikfjellet (735m) 27.05.2018 15:15

Guttetur til Skogsøya på Nesna. Kompisene Øyvind og Bjørn Arne har et flott sted her ute. Her er tilbud om ulike aktiviteter som garnfiske, sveise ny båtvogn, plenklipping, føling i fjæra og toppturer :). Fikk med meg Terje og Jan Erik med mål Nordvikfellet. Terje gav opp tidlig, mens Jan Erik og jeg fortsatte opp til toppen av Fransvikfjellet. Etter et par netter med leggetid 0400 føltes det bra nok i dag ;) På returen gikk vi for langt nord. Kom ut i noen veldig bratte snøhellinger som vi tok med "hjertet i halsen". Utsikten her opp var flott - Hugla, Tomma, Handnesøya, Lovund og Træna. Også flott nordover mot toppene nord for Sjona. Herlige dager i nord!

Skogsøya
Det var kveita som gikk i garnet denne gang.
Bjørn Arne renser garn
Bjørn fikk bra drag på sveisinga etter hvert. Ny vogn til båten!
Fra toppen mot sørvest: Hugla, Handnesøya, toppene på Tomma og Lovunden
Ganske bratte partier
Nesten nede fra det lange bratte snøpartiet.