Kvinnherad: Geitaknottane i Hatlestranda (26.05.2018)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Start point Grønevika (30m)
Endpoint Grønevika (30m)
Ascents Geitaknottane (318m) 26.05.2018 11:06
Visits of other PBEs Svartavatnet, Grønevik (224m) 26.05.2018 10:02

Tur til Hatlestranda i Kvinnherad fra hytten i Strandebarm. Parkerte ved innkjøringen til skogsveien ved Grønevika der der er en turtavle med tur info til Svartavatnet 221. Skogsveien går nesten opp til vannet, jeg tok snarveien opp lien litt etter bommen på god sti.

Svartavatnet, svak sti videre

Videre fulgte jeg en svak sti som etter en stund er merket med hvite plastbånd. Stien dreide etter hvert vestover og forbi toppen. Tok da av retning toppen, men måtte 2 ganger ta nye rutevalg da jeg ble stoppet av ufremkommelige berg. Dårlig rutevalg, burde ikke følgt merket sti men GPS ruten til elbow (Vegard Magnussen), som jeg fulgte sånn noenlunde ned igjen.

Kom inn i Gjeitaknottane naturreservat, et fredet område
Fulgte merker trasse, men brøt av da jeg følte at den gikk i feil retning.
Toppen på Geitaknottane der det er rester etter trig.punkt. Litt begrenset utsikt grunnet skog, men helt topp der det var fri sikt.

Fortsatt kluss med GPS spor, har korrigert høyde og lengde meter