Kjellasviknuten (20.05.2018)

Start point Bjoavegen
Characteristic Jogging
Ascents Kjellasviknuten (575m) 20.05.2018 15:30

Fra Ølen kjørte jeg langs Ølsfjorden og parkerte på en parkeringsplass øst for Kjellasviknuten. Herfra går det grusvei oppover Vakadalen. Med 21 grader i lufta var det godt og varmt i oppoverbakkene. Etter hvert går veien over til sti som følges til topps. Stien var tørr og fin, men det er fortsatt snø på de høyeste toppene. Det var en god del vind på toppen, men ikke kaldt. Nydelig utsikt i alle retninger. En fin topptur. Det er i underkant av 4 km opp til toppen langs ruta jeg fulgte.

Grusveien oppover Vakadalen. Bjørkenesnuten helt til høyre.
Fra Kjellasviknuten mot nordøst. Folgefonna bakerst til høyre.
Fra Kjellasviknuten mot øst-nordøst. Etnefjorden til høyre, med Etne innerst i fjorden. Folgefonna bakerst til venstre.
Fra Kjellasviknuten mot nord-nordvest. Borgundøya og Borgundnuten midt i bildet, med Stord bak til venstre.
Fra Kjellasviknuten mot nord-nordøst, innover Skånevikfjorden. Folgefonna bakerst til høyre.
Fra Kjellasviknuten mot sørøst. Fjellet i midten med sol og skygge er Kåtanuten.