Ny pf 100 topp i Skien (17.05.2018)

Written by Roger (Roger Gundersen) GSM

Ascents Eikelifjellet (340m) 17.05.2018

Eikelifjellet

Så plutselig at jeg ikke lenger hadde komplett samling på pf-100-lista for Skien. Det hadde dukket opp en ny pf 100 topp i hjemkommunen. Eikelifjellet i Melum hadde gått fra grønn til rød nål på kartet. En korrigering på en meter i pf kan plutselig omrokere statusen på en topp enormt. Eikelifjellet var for litt siden en ubetydelig topp der den lå i skyggen av det litt mer kjente Vassdalsfjellet, og hadde neppe mer besøk enn fra enkelte jegere. Men nå er den plutselig verdt et besøk fra flere, i hvert fall fra noen galne toppsamlere, så fort kan det snu:) Tok en sen kveldstur og kjørte inn til Nedre Stavsjø. Gikk noen hundre meter innover skogsveien mot Torjusrød, før jeg tok av rett opp mot toppen. Fin åpen furuskog i lia opp. Brukte 35 min. til toppen. Utsikt mot sør og vest.

Siste glød av kveldsol rett nedenfor toppunktet
Fra toppen
Trigpunkt
Utsikt mot sør

Samme skjedde i Porsgrunn

Written by Taxitheo 19.05.2018 00:39

Men den nye der så jeg at du hadde fra før av, Gampedalsåsen.. �

Sv: Samme skjedde i Porsgrunn

Written by Roger 19.05.2018 14:45

Ja, jeg så det hadde blitt endret der også, har vært på Gampedalsåsen, men lenge siden, før jeg hadde gps også. Så er litt usikker om jeg har vært på det nøyaktige punktet. Skal opp igjen for å kvalitetssikre. Rød nål tuller vi ikke med:)