Bergen: Løvstakken med nytt PB. utsiktspunkt (14.05.2018)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Start point Solheim (68m)
Endpoint Solheim (68m)
Ascents Løvstakken (477m) 14.05.2018 13:48
Visits of other PBEs Løvstakken - Solheim (296m) 14.05.2018 12:50

Tok opp hovedstien til toppen på Løvstakken fra Solheim.

Toppen på Løvstakken

Ned igjen tok jeg en sti som på toppen var merket til Minde. Fulgte med på kart på vei ned for å se om jeg kunne finne et Trig.p. en støpt Bergens varde ute på kanten mot Solheim. Ikke avmerket på kart, men jeg har observert varden nede fra Minde. Lengre nede var det et stikryss syd / nord, og jeg tok stien mot nord som jeg antok ville passere i området der jeg trodde varden var. Stien gikk bak en mindre kolle og jeg tok meg opp der og fant varden litt lenger nede frem på kanten mot Solheim. Et fint utsiktspunkt og jeg opprettet et PB utsiktspunkt der. Bra sti bak kollen men ned til varden var det kun sporadisk trakk.

Bildet tatt fra toppen av kollen mot "Bergens varden" Kollen har ikke navn på kart og jeg kalte derfor PB. posten for Løvstakken - Solheim
Utsikt mot syd-øst
Utsikt mot nord-øst

Tilbake til stien og fulgte den videre nedover. Kom ned nesten samme sted der jeg tok opp. Stien jeg tok ned kan anbefales, men er mye mindre brukt en stien jeg tok opp som er rene "motorveien"