Innerbergsalen - Aure - 41/404 (10.05.2018)

Written by JohnTiger (John Bårdset) GSM

Ascents Innerbergsalen (907m) 10.05.2018

Vi, TRefsnes (Trine) og jeg, kjørte fra Trondheim via Vinjefjorden og tok fergen over til Arasvika. På veien mot Inderbergsalen passerte vi ikke langt unna gården Bårdset og Bårdsetfjellet. Måtte selvsagt ta bilder der også :)

Deretter fortsatte ferden rundt fjellene, på dårligere og dårligere veier. En bil med høyere bakkeklaring hadde vært å foretrekke de siste 4km. Men til slutt kom vi da til parkeringsplassen mellom strømstolpe nr 28/29. Et skilt noen meter lengre inn viste hvor stien gikk. Godt merket gjennom skogen, litt mer utydelig når vi kom opp på snaufjellet, men det gikk da greit :)
(På vei ned klarte vi dog å bomme på ett stidele inne i skogen, og havnet på en gammel etterhvert gjengrodd sti som kom ned ved stolpe 31 eller noe sånt)

Etter å ha nådd toppen, var planen å prøve oss på Stabben, men allerede i det første skaret sa først turfølget at hun ikke ville videre, jeg prøvde litt til, men så snudde jeg også. Hodet var ikke med og jeg hadde heller ikke noe særlig lyst til å fortsette alene.

På returen gikk vi ikke oppom Innerbergsalen, men gikk vest for denne i ca 800m høyde. Fungerte fint :)
Avsluttet dagen med å kjøre om Kyrksæterøra og en pizza på den lokale restauranten :)

Her kommer familien fra
Gården Bårdset og Bårdsetfjellet
Utsikt utover fjorden mot Magnhildfjellet
Sør-Norges høyeste øytopp fortjener en staslig varde!
Veien videre mot Stabben.

Sammen

Written by JohnTiger 25.05.2018 09:32

Bom

Sv: Sammen

Written by BjørnF 25.05.2018 20:17

Jeg greide å bomme på det stidelet begge gangene jeg kom ned der ifjor. Greit å flere �

• +

Sv: Sv: Sammen

Written by JohnTiger 26.05.2018 00:11

Missing title

Written by TRefsnes 21.05.2018 22:02

Altså, VI bommet ikke på et stidele :D

Sv:

Written by JohnTiger 25.05.2018 09:32

Er vi på tur sammen så er vi på tur sammen :) Så da treffer vi stien sammen og bommer på stien sammen :) Dessuten er det jo greit å prøve nye veier :)