Nordkollen - Tromsø 100m pf (13.05.2018)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Nordkollen (214m) 13.05.2018
Visits of other PBEs Hillesøya p-plass (7m) 13.05.2018
Hadde tenkt å logge denne turen med peakbookappen, men fikk feilmelding om at peakbook beta har utløpt da jeg forsøkte å åpne den, så blir ingen gps spor på turen her. Kjørte over Sommerøy og til Hillesøya, tok til høyre i krysset etter broa og er var det en stor parkeringsplass på venstre side Hillesøya p-plass. Parkerte her, men valgte å ikke ta korteste vei opp til toppen som er en sti som starter her, da jeg fryktet at det var litt for bratt for den gamle hunden min, Teis. Vi gikk derfor tilbake til krysset og fortsatte rett frem til en stor snuplass. Her starter god sti mot toppen der det er litt mindre bratt, lagt ut tau noen steder her også, men ingen grunn til å bruke de I dag. Teis fikk litt hjelp de verste stedene, men kom seg greit opp til topps. Veldig fin utsikt, så en tur som absolutt kan anbefales. Vi brukte 1 tie og 10 min opp med mange pauser og rolig tempo. God pause på toppen før vi gikk samme vei tilbake. Brukte litt under tre timer totalt på turen. Judeson, Anje, Charlotte, Linus og Teis var med.