Lauvesnyta på sykkel (10.05.2018)  5

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point P-plass (85m)
Endpoint Samme (95m)
Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Lauvesnyta (227m) 10.05.2018
Visits of other PBEs Lauvesetra (110m) 10.05.2018
Lauvesnyta p-plass 10.05.2018

Varmt og godt da jeg lempa off-roader'n ut av bakluka.
Tråkka i vei innover mot Snyta akkompagnert av en kakafoni av fuglesang. Bøksanger, rødstjert, trepiplerke, svarthvitfluesnapper mfl sang for full hals. God vårstemning.
Forrige gang jeg var her parkerte jeg sykkelen ved veienden, denne gangen ville jeg prøve å sykle hele veien opp. Greit i starten men mye nedfall over stien gjorde det vanskelig. Ble endel bushing med sykkel, så har man prøvd det også :-)
På en av bushturene mista jeg faktisk bakhjulet da skulle løfte sykkelen over en større stein, bushinga må ha løsna låsespenna bak på et vis. Bare å fikse og streve videre oppover.
Tung sak å sykle opp her og enkelte partier ble for bratte/vanskelige og måtte av sykkelen å dytte tohjulingen oppover...god trening!
Ganske ferdig oppe på toppen, men valgte å sykle videre ned til sørkanten for en lengre pause i lyngen...som tenkt så gjort...en 45 min full strekk i sommervarme mens man lytter til fuglenes vårsang er ikke å forakte :-)
Etter pausen bar det nedover, herlig teknisk og morsom nedtur.
Videre nedpå "hovedveien" valgte jeg å ta en avstikker nordover for nysgjerrighetens skyld.
Etterhvert ble det så varmt at jeg valgte å snu og tråkke meg tilbake til bilen.
Flott sykkeltur og flott topp denne Lauvesnyta, anbefales.