Bløkallen (05.05.2018)  3

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Bløkallen p-lomme (29m)
Ascents Bløkallen (522m) 05.05.2018 14:41
Visits of other PBEs Bløkallen P-lomme (30m) 05.05.2018 13:22
Norges 1000 største topper målt etter Pf.
Dagens andre tur. Hadde spart meg mye tid og slit om jeg hadde valgt Stikk Ut sin rute fra Ramsvika. Begynte bra, stien slynget seg fint opp igjennom lia, god og tydelig sti. Var et stidele og et skilt uten tekst som pekte på den tydeligeste stien. Fortsatte der mot en topp jeg trodde var Bløkallen. Lenger fram kom Bløkallen til syne. Det viste seg at stien gikk mot Litlekulen. Skrådde tilbake mot der stien var påtegnet på kartet. Fant ingen sti, men tok meg opp der den skulle være. Bratt, vått, sleipt og snø, ingen spor etter folk. Konkluderte raskt med at her har jeg ikke lyst å gå ned igjen. På toppen oppdaget jeg at det gikk en god sti ned til Ramsvika. Ikke vist på kartet. Gikk denne ned til Bløvatnet og fulgte en sti på østsiden. Nådde igjen to lokale nede i lia og de fortalte at det var helt vanlig at folk gikk feil her. Start fra Ramsvika anbefales.

Litlekulen som jeg var på god vei mot.

Bløkallen. Ifølge kartet skulle stien gå opp i venstre kant. Det var vel et tegn ,"Damen som prøver å redde hunden sin som faller ned", at her er det dumt å gå.

Otrøya med Midsund.

Storfjellet i midten. Brattvåg til høyre. Rett ned skimtes Ramsvika.