Skitur til Slogen i Ørsta (30.04.2018)

Written by Dag1 GSM

Start point P-plass, kraftverket (320m)
Endpoint P-plass, kraftverket (320m)
Ascents Slogen (1,564m) 30.04.2018
Slogen Ø1 (1,204m) 30.04.2018
Slogen Ø2 (1,143m) 30.04.2018
Visits of other PBEs Liasætervegen (258m) 30.04.2018
Patchellhytta (818m) 30.04.2018

Med strålende værmeldinger passet det med en siste vårskitur til Slogen. Parkerte på en p-lomme ved kraftverket på Engeset, og kunne ta på meg skiene allerede 50 meter etter. Det var fine forhold videre innover til Liasætra og Habostaddalen, og de 8,5 km gikk radig unna. Så kun et par skiløpere på vei oppover til den første kamelpukkelen, men jeg antok at det ville bli en del trafikk utover dagen. Fulgte et skispor som gikk over begge puklene, og satte fra meg skiene etter den siste kamelpukkelen, og gikk videre til fots. Som alltid fantastisk utsikt fra toppen, i alle himmelretninger, men kanskje spesielt mot Nordangsfjorden. Etter en bra pause på toppen gikk returen samme vei tilbake, og på vei ned til Patchellhytta møtte jeg minst 30-40 skiløpere.