Geite (30.04.2018)

Killingen (2,014m) 30.04.2018
Sokse Ø1 (2,092m) 30.04.2018
Sokse Ø2 (2,063m) 30.04.2018

Turplanleggeren har vært i Utlendighet, Sekretæren har vært på "trygge topper" (Storebjørn og Heimdalshøe) i mellomtiden. Begge "spant" for å plukke nye topper ;) Med turplanlegging via telefon, med kart og turrapporter fra PB falt valget på Geite med omliggende herligheter :)

I Leirdalen var det biler all mass - "alle" ville nok bruke langhelga til vårskiturer. Folk og skispor over alt. Vi fulgte oppoverspor i retning Bjørnebrean, ganske høgt opp i lia. Gikk mot renna opp til Geita. Satte igjen skia i skaret. Sekretæren var, som vanlig, litt Ludvik - og tok på stegjern. Greie spor å følge, men i overkant eksponert enkelte plasser. Da vi kom opp glimta sola til :)

Snarlig retur til skaret. Fortsatte under Ø2 til Killingen. Turplanleggeren på ski, Sekretæren fortsatt til fots med stegjern. Killingen var mye enklere enn fryktet. Gikk skaret opp mot Ø2. I overkant bratt, men likevel overraskende greit med stegjern og øks. De to sekundærtoppene til Sokse gikk som en lek, men blåste godt etter ryggen.

Ned på Storbrean. Ikke noe kjøreglede å snakke om, men kom greit ned.

Fin tur i vekslende vær, og fire nye topper. Vel anvendt "inneklemt" fridag :)