Loftet ikke så bra (29.04.2018)  2

Ascents Loftet (2,170m) 29.04.2018
På vei i starten.
Godteribilder på Loftet
Det blei bittelitt utsikt på toppen. Men egentlig ikke så mye. Vilde hadde bedre utsikt på toppen sin litt lenger borte.

Dagen før var vi på DNT ung tur til Synshorn før vi reiste til Lom, pappa og jeg. Her koste vi oss selv om det var litt kaldt. Spiste til og med årets første softis.
Litt senere kom Vilde Marie, og da blei det enda mer gøy. Vi spilte kort og koste oss. Om natta var det kaldt og mye regn og om morgenen snødde det i Lom.
Vi bestemte en annen tur på grunn av været. Vi skulle på Loftet.

Først måtte vi over ei bru før vi gikk oppover. Det var ganske grått. En stund gikk det fint, men så begynte fellene mine å kladde. Så blei det enda mer grått. Halvveis ville Vilde heller gå en slakere tur på breen, så hun og Lars gikk mot en annen topp, mens jeg fortsatt ville ha en ny topp.

Men snart fikk jeg vondt i øynene og vondt i hodet og blei lei av kladdingen. Egentlig var det ikke noe gøy, og jeg ville snu. Men vi kom til et skard og da prøvde pappa å overtale meg. Han klarte det, men jeg var litt sur hele veien til toppen, både på det vonde hodet og på de dumme fellene. Jeg var ikke i form i dag.

Jeg måtte ha mange pauser på vei opp.

Ned igjen gikk det mye bedre, selv om det kom en dum tett tåke da vi kjørte på det bratteste sånn at vi ikke så noen ting. Når vi kom ned fra det hvite blei hodet bedre også.
Så kjørte vi til Lom og spiste pølser og så kjørte jeg med Vilde hjem til hjemme.

Fin tur selv om Loftet ikke var så spennende og litt dum var den også.