Heimdalshøa (27.04.2018)  5

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Vargbakken p- lomme (1,183m)
Ascents Heimdalshøe (1,842m) 27.04.2018 14:30

NORGES 1000 TOPPER MÅLT I PF.
Etter en traurig vinter var det på tide å begynne litt samling igjen. På turen oppover så vi ikke mindre enn 6 elger på vegkanten. Det var overskyet så vi tok det rolig for solen skulle dukke opp ut på dagen. Varmt var det allikevel. En del ryper og hundrevis av rein var å se. En del folk var også på tur mot denne toppen, men hovedtyngden hadde Tjønnholtinden, Høgdebrotet og Rasletind som mål. Akkurat da vi ankom toppen dukket sola fram, så da ble det en lang pause på toppen. Utsikten fra denne toppen er i toppklasse. Turen ned ble fin med passe opptint snø/skare. Etter middag i bobilen gikk vi en tur til Gjendesheim for en pils. Pilsen var god, prisen drøy. Her var det stinn brakke pga Toppturcamp.

Knutshøe foran. Bak Semelholstinder, Surtningssue og Besshøe.

Tamrein, men fin allikevel.

Rasletind,Munken,Leirungstinder,Store Knutsholtind og Tjønnholstind.

Rondane.

[[map:statkart|trackWeight normal|trackColor #FF0000|framed|900px]

Bra!

Written by boven 28.04.2018 20:59

Dette lovar godt! Er du på turne med campingbilen?

Sv: Bra!

Written by BjørnF 28.04.2018 21:27

Ja,men på hjemtur nå. Spådd snøvær imorgen. Forøvrig kjente jeg på dagens tur at grunnlaget for slike utskeielser er der enda.