Vest for Lindbergtinden 2085m (19.04.2018)

Written by GunnarK (Gunnar Kverneggen) GSM

Start point Leirvassbu (1,401m)
Ascents Vest for Lindbergtinden (2,087m) 19.04.2018 09:20
Visits of other PBEs Leirvassbu (1,410m) 19.04.2018 09:20

Rasteplass med utsikt mot Semmelsholstinden og Nordre Semmelholstinden pluss Nordryggen på Visbretinden

Nørdre Bukkeholstindar, Bukkehøe, Lindbergtinden, Skardstinden og Tverråtindar sett fra Styggehøe V2

Lindbergtinden, Skardstinden og Tverråtindar sett fra Styggehøe V2

Store Bukkeholstinden fra Bukkeholsbrean

Marit med den flotte profilen av Store Bukkeholstinden 2213m til høyre

På toppen av Vest for Lindbergtinden 2085 m med Bukkehøe 2314m i bakgrunnen

Dagens mål var Vest for Lindbergtinden 2085m. Været var skiftende med tåke på toppene, men varmt og kram snø. Ved brefallet på Bukkeholsbrean var blåisen lett synlig. Vi snodde oss fint inn på breen. Ved neste brefall gikk vi nordover mot vestryggen av Styggehøe. På Styggehøe V 2 så vi rett bort på Lindbergtinden som var dagens mål. Innen vi nådde Bukkeholsbandet klarnet det helt opp og vi nøt synet av alle tindene rundt oss. Fin tur på Tverråbrean til Vest for Lindbergtinden. Vi prøvde oss også på selve Lindbergtinden og gikk ca halveis opp i flanken, men snøen var blaut og gav lite feste så vi snudde der. Vi rakk 2. bordsetning på Leirvassbu etter en strevsom tur tilbake med råtten snø og stadige gjennomslag. Takk til Marit for trivelig turfølge. Appen min sviktet tidlig, men GPS en viste 32 km etter endt tur.