TT-tur "Sylan vest", dag 3 (15.04.2018)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Gresslivola (798m) 15.04.2018 15:35
Visits of other PBEs Velskardbua (660m) 15.04.2018 09:20
Græslihytta (598m) 15.04.2018 16:15

Dag2

Frokost, pakking av sekker og utvask fra rommene gikk greit unna på Schulz. Vi skulle gå 22-23 km ned til Gressli for å rekke ettermiddagens eneste buss til Trondheim så det var greit å komme seg av gårde i rett tid.

Været var fortsatt strålende men i dag var det litt vind i lufta. Vi tok lunch i solveggen ved Velskardbua før vi fortsatte over mot Seteråtjønna. Mens vi tok en drikke- og snackpause nevnte jeg at helgas siste mulighet for en topp lå rett foran oss. Litt på spøk men det viste seg at flere ønsket å stikke oppom Gresslivola, så da ble det faktisk en PF100-topp på turen!

Nede på Græsslihytta tok vi en ny lang pause i sola før vi kreket oss ned brattbakkene til Rv705 for å ta buss til Trondheim.

En flott tur med veldig trivelige deltakere og supervær var over.

Avgang fra Schulz. Vintermerka rute frem til Græsslihytta.
Lang rekke i gryta opp mot punkt 830 på Melshogna. Godt og varmt i bakkene her..
Oppe på punkt 830 får vi et kort syn innover mot Sylmassivet.
Ned fra Græsslihytta var det så vanskelige snøforhold at vi måtte tråkke oss nedover.
En liten halvtime venting på bussen må være innenfor.