Ørnareiret (15.04.2018)

Start point Gauvika
Characteristic Jogging
Ascents Ørnareiret (103m) 15.04.2018 11:47

Etter turen til Storevardhaugane kjørte jeg til Haugland og parkerte ved en parkeringslomme sørvest for Gauvika. Herfra kunne jeg se bort til Ørnareiret. Jeg fulgte veien ned til Gauvika, der jeg tok av oppover på en skogsbilvei. Det var stille og rolig der jeg jogget innover Gauvikdalen.

Etter et stykke tok jeg av til venstre på en sti. Det er greiere å fortsette litt til og ta av på en skogsbilvei, som var det jeg gjorde på vei tilbake. Ganske unøyaktig GPS-spor her. Videre var det bare å følge ryggen bortover mot Ørnareiret. Litt nedenfor toppen er det et fint utsiktspunkt. Samme vei tilbake til bilen. En artig topp med grei adkomst.

Fra Heggernesvegen mot Ørnareiret.
Fra skogsbilveien innover Gauvikdalen. Gauvika i bakgrunnen.
Skogsbilveien i Gauvikdalen.
Toppen av Ørnareiret.
Nedenfor toppen av Ørnareiret er det et fint utsiktspunkt. Utsikt mot vest. Storevardhaugane i midten. Øygarden bakerst til venstre.
Krokete tre nær toppen av Ørnareiret.