Gråhøin (14.04.2018)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Søre Gråhøa (1,340m) 14.04.2018
Storhøa (1,455m) 14.04.2018
Etter å ha vært litt sløv på toppturer etter påske, ble jeg i går enig med NEO om at i dag skulle vi ta oss en Rando tur sammen. NEO sover godt om morgenen, så det ble sen start, og når vi startet å gå var det alt blitt varmt og snøen våt. Vi gikk min vanlige rute opp mot fjellet, og tråkket litt igjennom på partiet uten om veien.
Oppe av skogen tok vi oss en matpause på en barflekk, og så da to stykker på truger og tre andre personer på Randoski på tur opp fjellet.

Litt opp i fjellsia passerte vi senere han som gikk alene opp, og rett før toppen så vi to stykker som akkurat hadde startet på nedkjøringen. Når vi kom opp på toppen traff vi et par som var klare til å kjøre ned, og vi anbefalte dem å kjøre ned på baksiden hvor det ikke er så bratt, og ikke minst mye mindre stein.
Selv akte også vi ned på våt snø på baksiden, og det var som om skiene var limt til snøen. Sjeldent har jeg hatt så dårlig glid.
Deretter satte vi på fellene igjen og ruslet opp på Søre Gråhøa, hvor vi traff Tingeling med følge. Da ble det en matpause der og litt prat før vi alle fire hadde en herlig aketur sammen ned igjen til start.

Totalt traff vi i dag 5 andre personer på Rando ski, alle fra Lillehammer, samt at vi så 2 stykker på truger. Aldri har jeg sett andre folk på mine tidligere turer her, og det er artig å se at flere bruker dette flotte fjellet.

Missing title

Written by tingeling 18.04.2018 19:38

Kjekt å treffe kjentfolk på toppen! Takk for følge nedatt :)