Tønsvika -Tomasjordnes (13.04.2018)

Visits of other PBEs Blåkollkoia (235m) 13.04.2018
Tønsvik p-plass (7m) 13.04.2018
Skarvassbu (585m) 14.04.2018

Jeg var så heldig å bli bedt med på hyttetur til Blåkollkoia, og det kunne jeg ikke si nei til. Vi kjørte til Tønsvik p-plass og fulgte oppkjørte løyper til vi var så godt som rett ovenfor Blåkollkoia, der løypa mot Nonsbu tar av, da måtte vi lage egne sport siste biten til hytta, men det var godt hold i snøen så det gikk greit. Kryssa elva over brua. DNT hytta Blåkollkoia var en liten koselig hytte som hadde blitt utvidet med fire sengeplasser til totalt åtte sengeplasser. Det kom to personer til så vi var totalt seks stk den natta og hadde nok av plass, god mat og god stemming. Neste morgen måtte Lena raskt tilbake til sivilisasjonen så hun gikk tilbake til Tønsvik, mens vi andre gikk bort til oppkjørte løyper som vi fugte til Skarvassbu der vi tok en rask lunsj og så videre ned Tromsdalen og endte opp hjemme i Tomasjordnes etter å ha gått fra Tromsdalen videregående skole til Tomasjordnes på beina. Veldig fin tur. Lena, Ole Henrik og Jan var med.
Brukte litt under to timer fra Tønsvik til Blåkollkoia og ca fem timer fra Blåkollkoia til Tomasjordnes.

Blåkollkoia i det fjerne
Blåkollkoia
Skarvassbu neste
Ved skarvassbu
Tromsdalstinden sett fra Skarvassbu, gjemte seg godt i skyene