Austevoll: Loddo (14.04.2018)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Start point v. Åkyllaren (32m)
Endpoint v. Åkyllaren (32m)
Ascents Loddo (243m) 14.04.2018 11:22
Visits of other PBEs Loddo parkering (20m) 14.04.2018 10:30

Tur til Austevoll i dag. Faktisk min første tur ut på denne øyen. Turen til Loddo startet fra vestsiden v. Loddo parkering. Avkjøringen til parkeringsplassen var godt merket fra hovedveien og der var plass til mange biler. Kunne velge mellom blå, rød eller hvit merkete stier til toppen. Tok den røde opp og den hvite ned igjen. Hele turen gikk gjennom grov gammel Furuskog. Selv på toppen var det stor skog. Men utsikt var der, det var ordnet med at der var bygget et høyt utsiktstårn. Mye folk på tur og gode stier.

Toppen med utsiktstårnet
Opp i tårnet måtte vi.
Utsikt mot vest

Utsikt mot vindmøllene på Fitjar
Utsikt mot tysnes med Tysnessåta

Turen gikk så til Bekkjarvik Gjestgiveri der vi fylte på med en stor porsjon fiskesuppe og etter litt hvile satt vi kursen mot neste topp.