Sommerdagen i Horten med skitur til Utsikten (14.04.2018)

Written by Snilen (Lars)

Start point Hjemme (32m)
Endpoint Hjemme (32m)
Ascents Falkenstein (42m) 14.04.2018
Utsikten (126m) 14.04.2018

Som kjent er 14. april sommerdagen, dagen for snuing av primstaven, vi begynner på den siden som starter med en grønn kvist,

Jeg startet dagen med en tur til Utsikten på ski. Nattefrosten har nok vært litt mere sporadisk idag enn for 2 dager siden. Det ble endel gjennomslag, mens noen steder bar sneen godt. Kontinuerlig sne helt til topps, men jeg måtte avvike litt fra normalveien og gå opp fra nordøst for å få kontinuitet i sneen helt opp til varden. Dette blir nok siste skituren i nærterrenget i denne sesongen. Snøfonna hjemme i sydveggen har krympet godt de siste dagene og er nå nede i 64 cm. Den var 162 cm da jeg begynte målingene for endel dager siden, så våren kommer nok snart hit også.
Hardt og greit føre der beltedyret har vandret i vinter
Helt opp til varden på kontinuerlig sne
Sneen begynner å bli litt råtten noen steder
Noen kastet skrå blikk på gærningen som fortsatt ikke hadde ryddet vekk plankene for sesongen
Det ligger fortsatt 64 cm sne i sydveggen hjemme.