Sørvest for Bollerudåsen (11.04.2018)

Written by Stigun GSM

Start point Myrveien parkering (166m)
Endpoint Myrveien parkering (166m)
Ascents Sørvest for Bollerudåsen (178m) 11.04.2018 18:24
Visits of other PBEs Ski i Akershus (140m) 11.04.2018 18:19

Etter besøk til fire K-topper i Vestfold hadde jeg tid til to kjappe K-punkter i Akershus også, dessuten passet det turlogistisk bra med å ta Oslofjordtunnelen over til Drøbak, og ville dermed spare både tid og vei tilbake til Sarah og Kristian på Sinsen, hvor jeg velvilligst hadde fått losji. GPS er fine ting; navigerte greit til Ski, og fant etter litt plunder fram til en P-plass i Myrveien nordvest i Ski, med plass for 3-4 biler (men knapt til min..) Herfra gikk grusvei i retning SV for Bollerudåsen, som er høyeste punkt i Ås kommune; et fullstendig umarkert punkt mellom to tykke tårn i skogen(mulig det er en markering der, men i så fall ligger denne under snøen). SV for Bollerudåsen er en sterk kandidat til (før 31.12.2016) Norges enkleste OG mest uunnseelige kommune-"topp"; 13 minutters "tur" inkl leting etter "K-punkt"..

Denne flekken i skogen korresponderte best med Peakbook-markeringen av SV for Bollerudåsen

Videre til Tårnåsen Oppegård.