Hellenakken, Haram (06.04.2018)

Start point Orvik (45m)
Endpoint Orvik (45m)
Ascents Hellenakken (454m) 06.04.2018 15:39

Parkerte i enden av veien ved en gul garasje og gult hus etter anmodning fra en lokal kar. Stien er merket fra starten av grusveien med røde merkepinner og i enden av veien starter stien oppover skogen. Det var en trimpost i utkanten av skogen og videre følger man flott åpen furuskog mot toppen. Her var også et par ørner som krinset like over meg og lekte seg i vinden.

Været skiftet utallig fort. Ene øyeblikket var det hett og flott med stekende sol, i det neste haglet og snødde det vannrett etterfulgt av noen kraftige vindråser. Det var defor inget blivende sted og etter litt fotografering og signering i trimboka var det bare å begi seg nedover igjen . En fyr hadde skrevet seg inn 66 ganger i år, det er jo hakket verre enn meg og Lotsbergnibba :-)

Hellenakken åpenbarer seg
Her er også flere ørner som leiker seg i vinden, og veldig skiftende vær !
Været skiftet fort og ofte
Været skiftet fort og ofte, vipps så var det fint igjen
Mot dagens forrige topper,  Otrefjellet og Grødet
Mot dagens forrige topper, Otrefjellet og Grødet
Storslått utsikt mot noen av de ytterste øyene i Haram, Goaldet m.flere