Snaueggi (01.04.2018)  5

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point 800 meter inn fra hovedvei (40m)
Ascents Snaueggi (285m) 01.04.2018 13:57

Snaueggi

Jeg var på vei hjem fra påskeferie og hadde allerede vært på Kyrkjehovda og Ølveshovda. Nå sto Snaueggi for tur. Toppen er skiltet fra hovedveien, men det er ingen naturlige steder å parkere der, så jeg spurte en av de lokale. Han fortalte at det var bare å kjøre veien helt til endes. "- Det sto allerede 6 biler der inne". Jeg kjørte innover og det føltes privatvei, men siden "alle andre" kjørte inn var det vel greit. Og ja, det var 6 biler parkert lenger inne. Møtte sikkert 25 turgåere i alle aldre på denne turen. Skogsveien opp er trasig, men man får lønn for innsatsen når man kommer opp. Flott utsikt og en overraskende "smal" egg. En flott plass! Lunsj med kanonutsikt mot Rosendalsfjellene. Ned igjen brukte jeg under halvtimen og kunne godt fornøyd med dagen sette meg i bilen og kjøre hjem til Bergen. Brukte litt ekstra tid ved Trengereid, men dette var ikke uventet.

Alle de lokale parkerer tydeligvis her inne.
Trøtt skogsvei 3/4 av turen.
I enden av skogsveien går det tydelig sti videre.
Toppen derimot var verdt innsatsen. En flott plass!