Gampedalsåsene Porsgrunn (01.04.2018)  4

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Ramberg p-lomme (25m)
Endpoint Samme (25m)
Ascents Gampedalsåsen (179m) 01.04.2018
Gampedalsåsen Øst (166m) 01.04.2018
Plasseråsen (174m) 01.04.2018
Visits of other PBEs Ramberg p-lomme (28m) 01.04.2018

Oppdaget tilfeldig igår at Porsgrunn har fått en ny rødnålstopp.
Dermed bar det av sted til Ramberg. Parkerte litt nedenfor p-lomma da det ikke var måkt.
Gikk opp kjent traktorvei, fra en tidligere tur til Gravvtjennåsen, og videre rett opp mot Plasseråsen. Kjente det litt i beina etter en særlig aktiv påske, men opp kom jeg. Fin utsikt og en kort pause, før jeg gikk bratt ned et trangt skar, forsiktig her, og videre bratt opp på diverse småkoller. Vanskelig å se umiddelbart hvilken kolle som er toppen av Gampedalsåsen. Flott utsikt, men valgte å gå videre til Gampedalsåsen Øst før jeg tok en lengre pause i sola og med god utsikt.
Ulendt og flott område, akkurat som Gravtjennåsen og forsåvidt alle kystkoller i området.
Fant et tråkk/sti på vei tilbake til bilen som jeg fulgte. En duetrost fløy flyktig forbi, årets første for meg...artig!
Tilbake til bilen fikk jeg lyst til å innta Rambergåsen, så spennende ut, men kroppen var ikke like motivert som huet og kroppen vant denne gang....