Skogshorn og Nibbi badet i sol (10.03.2018)

Written by astridek (Astrid Ekseth)

Start point Haugestøla pplass
Endpoint Lykjestølane (1,728m)
Ascents Nibbi (1,741m) 10.03.2018
Skarvanfjellet (1,735m) 10.03.2018
Skogshorn (1,728m) 10.03.2018

Nydelig vær var forespeilet, og det var bare å finne en ledig hytte på Hemsedal. Marthe og Knut stilte som hyggelig selskap, og tilfeldighetene gjorde at Martin og Sindre og var i nærheten. Vi bestemte oss for Skogshorn som dagens objekt.

Været var flott, vindstille og ca minus 12. Snøen var upåvirket av vind, og glitret i sola. Skogshornet viste seg rett og slett fra sin beste side. Turen opp var fantastisk, og Sindre, Martin og jeg var ikke klare for å gi oss. Vi satte derfor kursen mot Skarvanfjellet og Nibbi. Fjellrekken var preget av av og på med feller, litt vind på toppene og strålende turvær. Nibbi hadde derfor tiltrukket seg alt som kan krype og gå på feller i Hemsedal, og nedkjøringen var preget av oppkjørte forhold. Men ved å legge sporet så langt til venstre som mulig ut fra varden bli det faktisk flott skikjøring til vi måtte inn i den såkalte renna.

Turen ble avsluttet med den største rypeflokken vi noensinne har sett!