Hinnåtefjellet (29.03.2018)

Sørøst for Søre Hellstugutinden (2,090m) 29.03.2018
Hinnåtefjellet (2,114m) 29.03.2018

Snakkes :)

Vakna på Spiterstulen te blå himmel. Labba trøstig i veg mot Hellstugubreen i skygge - men med visshet om at sola kom te å treffe oss om itte lenge.

Fint driv opp breen - inn på neste bre. Etter ca 3,5 time sto vi i skaret mellom Hinnåtefjellet og Søre Hellstugutind. Satte igjen sekker og ski i skaret, og gikk uten stegjern til topps. Helt greit, men bratt. Vel nede i skaret, på med ski et stykke opp mot Søre Hellstugutind. Satte igjen skia litt etter 2090 toppen. Greit opp resten også, men vi satte på stegjern på returen. «Better safe than sorry».

Opp mot Søre Hellstugubreahesten var det tungt, men vipps så var vi i skaret. Greit bort til foten av Nørdre Hellstugubreahesten. Ikke fullt så greit frå her... Burde hatt tau i sekken... Den grønne trekanten var orange i Sekretærens øyne. Det var bare Turplanleggeren som kom til topps. Sekretæren feiga ut ca 10 høgdemeter fra toppen. Besøkes igjen med tau i sekken ;)

Episk nedkjøring i pudder på Hellstugubrean, og den samme evinnelige stakinga framover Visdalen :-/

Digg å komme til varm dusj og ferdig middag på Spiterstulen etter en lang, fantastisk dag i fjellet.