Kallviknut (04.03.2018)  4

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Bjørkestølen (470m)
Endpoint Samme (470m)
Ascents Kallviknut (968m) 04.03.2018

Kallviknut

Fin skitur opp fra parkeringen ved Bjørkestølen (kr 50,-). Deretter var det meget varierende snøforhold ned til Åkrastølen og opp på Kallviknut. Alt fra 2-3 cm pudder, via hardpakket vindblåst snø til klink is. Tok faktisk av meg skiene på et lite parti ned fra toppen. Mange folk på tur i løypene i dag, men kun tre stykker som passerte Åkrastølen og de kjørte ned mot Åkra. Det kjekkeste stykket på turen var nedkjøringen fra Nautavatnet og tilbake til bilen.

God plass på parkeringen ved Bjørkestølen.
Oppe ved Nautavatnet. Her tok jeg av fra oppkjørt løype og gikk rett over vannet.
Akkurat passert Åkrastølen og studerer rutevalg opp på selve toppen.
Toppen av Kallviknut,  968 moh. God utsikt mot Åkrafjorden, men en kald plass denne dagen.
Toppen av Kallviknut, 968 moh. God utsikt mot Åkrafjorden, men en kald plass denne dagen.
Et av få områder med silkeføre og stabilt underlag.
Lunsj like nedenfor Åkrastølen på vei tilbake.