Klintehøgda (19.03.2018)

Written by Døl (Ole Mads Øvergaard)

Ascents Klintehøgda (345m) 19.03.2018
Sør for Klintehøgda (332m) 19.03.2018
Visits of other PBEs Ringdalskoia (250m) 19.03.2018

Da jeg skulle gå en del km i skiløyper tok jeg de vanlige skia. Det viste seg at det var ikke så mye verre å gå i løssnøen med dem enn med fjellski. Da jeg ikke hadde kompass med meg var sola god å ha. Opp til Klintehøgda gikk det greit. Den toppen kunne ha vært fin, men litt grov skog stengte utsikte. Der forsvant også sola. Jeg hadde tenkt at den neste toppen skulle få ligge i fred ei stund til, men da jeg oppdaget at jeg gikk sørover og ikke vestover som planlagt, og toppen da bare var 500 meter unna, så ble det en bonustopp. ---- Noen synes tydligvis at det er moro å kjøre villmann med snøskuter. Det hadde være masse kjøring ved begge toppene. 40 - 50 små pene gran og furuer på omtrent meteren var kjørt ned. --- Det er mye rare folk.
Jeg kom tilslutt nedigjen Ringdalskoia. 4 timer med masse friluft.