Dronninga fra Ravnanger (18.03.2018)

Written by alewik (Aleksander Wiken)

Start point Ravnanger (51m)
Endpoint Ravnanger (52m)
Ascents Dronninga (190m) 18.03.2018

Dronninga fra Ravnanger

Etter å ha vært på Kolbeinsvarden kjørte jeg til Ravnanger for å bestige Dronninga. Jeg hadde sett på kartet på forhånd og visste at det gikk en traktorsti nesten til toppen, i stedet for å benytte meg av denne, peilet jeg meg inn på et sti-nettverk på Ravnanger som mot slutten kommer inn på nevnte traktorsti. Dette fungerte helt strålende, men turen endte nok med å bli en del lenger enn den hadde trengt å være og litt lenger enn det jeg egentlig hadde tid til.

Akkurat som på Kolbeinsvarden, var det her hardpakket snø som hadde begynt å smelte på toppen og blitt til is.

Jeg kom meg opp til utsiktspunktet på Dronninga, men da hadde jeg knapt med tid. Rakk derfor ikke å studere kart for å finne høyeste punkt. Jeg tok beina fatt og vekslet mellom å jogge og gå fort for å komme meg ned igjen i tide. Toppen får være igjen til en annen gang.