Kolbeinsvarden fra Steinrusta (18.03.2018)

Written by alewik (Aleksander Wiken) GSM

Start point Steinrusta (63m)
Endpoint Steinrusta (58m)
Ascents Kolbeinsvarden (231m) 18.03.2018
Visits of other PBEs Steinrusta p-lomme (60m) 18.03.2018

Kolbeinsvarden fra Steinrusta

Utsikt fra toppen av Kolbeinsvarden

I forbindelse med jobb på Askøy så tenkte jeg at det ville være fint å plukket et par topper når været var så bra som det var denne helgen. Strålende sol fra skyfri himmel.Kjørte til Steinrusta og parkerte på lommen ved siden av veien.

Fant stien like bak parkeringslommen. Det er godt skiltet og merket hele veien, store deler er også tilrettelagt med klopper av tre. Jeg har av og til lurt på om det kan bli for mye klopper, og det synes jeg kanskje det er her. Man mister litt litt av opplevelsen av å være ute i naturen i mine øyne.

Det var hardpakket snø oppover stien og når solen stod på og smeltet det øverste laget, ble dette til klink is. Noe utfordrende å holde seg på beina, men jeg kom meg til topps uten brodder.

Her oppe ble det en rask drikkepause før jeg spente på meg broddene og jogget ned igjen mot bilen, for å rekke dagens andre topp før det var tid for jobbing.